حاشیه سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل

دکتر محمود احمدی‌نژاد ـ رییس‌جمهور کشورمان ـ دومین سخنران نشست بعدازظهر شصت و پنجمین مجمع عمومی سران سازمان ملل متحد در نیویورک بود.


ایسنا- سخنرانی رییس‌جمهور در این جلسه چندین محور از جمله ضرورت خلع سلاح هسته‌یی، مبارزه با تروریسم، بررسی ابعاد 11 سپتامبر، همدردی با مردم پاکستان و محکوم کردن آتش‌زدن قرآن و ... داشت.

رییس‌جمهور سخنان خود را با دعای فرج آغاز کرد.

رییس‌جمهور همان‌طور که قبلا گفته بود بخشی از سخنرانی خود را به بررسی حادثه‌ی 11 سپتامبر اختصاص داد و سه نظریه‌ای که در این ارتباط مطرح است را عنوان کرد.

بنابراین گزارش؛ وقتی که رییس‌جمهور کشورمان در ارتباط با موضوع 11 سپتامبر سخن می‌گفت تعداد معدودی از نمایندگان کشورهای غربی و هم‌پیمانان آمریکا سالن اجلاس را ترک کردند.

در هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد سالن خبرنگاران پر از جمعیت بود و تعداد زیادی از خبرنگاران از کشورهای مختلف برای پوشش صحبت‌های رییس‌جمهور در این سالن حضور داشتند.

احمدی‌نژاد در هنگامی که در مورد آتش زدن قرآن و محکوم کردن این حادثه صحبت می‌کرد دو کتاب قرآن و انجیل را بالا برد و گفت: ما به همه‌ی ادیان الهی و کتب الهی احترام می‌گذاریم.

رییس‌جمهور هم‌چنین در این مراسم در مورد اهمیت توجه به کرامت انسان سخن گفت و در این راستا این بیت از وحشی بافقی که "اگر صد آب حَیوان (آب حیات) خورده باشی/ چو عشقی در تو نبود مرده باشی" را خواند.

رییس‌جمهور هم‌چنین در این سخنرانی پیشنهاد داد که سال 2011 به عنوان سال خلع سلاح اتمی "انرژی هسته‌یی برای همه و سلاح هسته‌یی برای هیچ‌کس" نامگذاری شود.

احمدی‌نژاد هم‌چنین به پیشنهاد خود برای گفت‌وگو با اوباما در سازمان ملل متحد و در حضور اصحاب رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: مناسب است که مناظره‌هایی در صحن سازمان ملل متحد در ارتباط با مسائل بین‌المللی برگزار شود.

پس از اتمام سخنرانی رییس‌جمهور وی مورد تشویق حضار قرار گرفت.

رییس‌جمهور پس از آن با شبکه‌ی UN که مربوط به سازمان ملل متحد است گفت‌وگو کرد.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور در اجلاس، رییس‌جمهور گرجستان در حال سخنرانی بود.

وقتی که رییس‌جمهور هم‌زمان کتاب‌های قرآن و انجیل را بالا برد این اقدام وی با واکنش مثبت خبرنگارانی که در جلسه حضور داشتند رو به رو شد.احمدی نژاد پیش از قرار گرفتن در جایگاه سخنران مجمع عمومی.۳.


احمدی نژاد پیش از قرار گرفتن در جایگاه سخنران مجمع عمومی.

احمدی نژاد پیش از قرار گرفن در جایگاه سخنران مجمع عمومی.

سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل



احمدی نژاد در بخشی از سخنان خود با محکوم کردن عمل زشت قرآن سوزی،قرآن را در یک دست و انجیل را در دست دیگر خود گرفت و گفت:«من به نمایندگی از ملت ایران به همه کتب آسمانی و پیروان آنان احترام می گذارم».

صندلی های خالی چند کشور در هنگام سخنرانی احمدی نژاد.







همسر رئیس جمهور و دیگر زنان هیات همراه در جایگاه مدعوین، سخنرانی احمدی‌نژاد را گوش می دهند.



سخنان احمدی نژاد درباره عوامل حادثه 11 سپتامبر باعث شد، نماینده تعدادی از کشورها از جمله امریکا، سالن اجلاس را ترک کنند.


سخنان احمدی نژاد درباره عوامل حادثه 11 سپتامبر باعث شد، نماینده تعدادی از کشورها از جمله امریکا، سالن اجلاس را ترک کنند.


خروج نماینده کشور سوئد در سازمان ملل، هنگام سخنرانی احمدی نژاد.

سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل.
نماینده یکی از کشورها در حال خروج از سالن اجلاس، هنگام سخنرانی احمدی نژاد.


صندلی های خالی نمایندگان برخی کشورها در سازمان ملل، هنگام سخنرانی احمدی نژاد.



سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل.



احمدی نژاد و همراهانش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد.

 

مقایسه صندلی های سازمان ملل

 

 الف- دیروز در ادامه سفر رییس جمهور ایران به نیویورک ، آقای احمدی نژاد در اجلاس هزاره سوم شرکت کردند. بگذریم از نوشته های تکراری روشنفکر نماهای خسته دل و همیشه دردمند که اصلا ندانستند در چه مورد قلم می زنند و به خیالشان این اجلاس و این سخنرانی همان سخنرانی سران کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل است که قرار است امشب باشد و شروع کردند به آسمان و ریسمان باقتن که دیدی چه شد.

تصمیم گرفتم یک سری از عکس های سخنرانی سران دیگر کشورها در این اجلاس را تقدیم حضور شما بکنم که ببینیم واقعا آیا در زمان سخنرانی رییس جمهوری ایران سالن خالی بوده است و یا در مقام مقایسه با دیگر سخنرانی ها اوضاع چندان بد هم نبوده و حتی از جمعیت حاضر در برخی سخنرانی بهتر هم بوده است!؟ هر چند اصولا این دست مقایسه ها و بازی های کودکانه کار انسانهای بی منطق و عقل گریز است.

به قول ظریفی: صندلی های خالی سازمان ملل بیشتر مایه شرم آدم هایی است که نمی توانند دفاع احمدی نژاد از مردم بی گناه فلسطین و اعتراض به نسل کشی «غیر انسانی» را تحمل کنند. اگر حق گفتن باعث شود تنها بمانیم ، چه تنهایی پر افتخاری …










نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد